WordPress-kotisivut yritykselle

Haluasitko lisää liidejä ja myyntiä? Entä...

Olisiko aika unohtaa mainostoimistot jotka eivät välitä oikeasti sinun yrityksestä saati ymmärrä mikä Internetissä toimii ja mikä ei?

Juha Salmela
Shopify Partner
ecommerce academy finland
yrittäjät jäsenyritys

Tarvitseeko yritykseksi kotisivut?

Kyllä ehdottomasti...

Etenkin jos haluat enemmän myyntiä, näkyvyyttä, luotettavuutta, helpottaa asiakkaidesi elämää ja luoda yrityksestäsi ammattimaisemman kuvan.

Oikein tehtynä ja mietittynä kotisivusi tuovat yrityksellesi liidejä, jotka muuttuvat pitkäkestoisiksi asiakassuhteiksi.

Eli tiivistettynä, hyvät kotisivut:

  • Mahdollistavat palveluiden/tuotteiden myynnin.
  • Kerää, sitouttaa ja tuo sinulle uusia laadukkaita liidejä.
  • Parantavat mielikuvaa brändistäsi ja nostaa brändisi arvoa.
  • Palvelee asiakkaitasi 24/7.
  • Auttaa sinua tunnistamaan paremmin asiakaskuntasi.
  • Löytyy Googlessa kärkisijoilta.
  • Parantaa löydettävyyttä yleisesti.
  • Mahdollistavat kehittämisen ja markkinoinnin dataan nojaten (on aika sanoa stoppi mutuilulle).
  • Automatisoi erilaisia toimenpiteitä/askareita ja säästää aikaasi.
  • Toimii perustana yrityksesi liiketoiminnassa ja digitaalisessa markkinoinnissa.


Katsotaanpa miten Internetiä käytetään Suomessa (tilastokeskuksen 2018 tilastojen mukaan). 

Internetin käyttö Suomessa 2018

Kuinka monta % on ostanut jotain Internetistä viimeisten kolmen kuukauden aikana:

  • 56% 16-24-vuotiaista on ostanut jotain verkosta
  • 72% 25-34-vuotiaista
  • 76% 35-44-vuotiaista
  • 56% 45-54-vuotiaista
  • 32% 55-64-vuotiaista
  • 17% 65-74-vuotiaista
  • Naisista 64% on ostanut jotain verkosta
  • Miehistä 58% on ostanut jotain verkosta

Mitä voimme tästä todeta?

On suorastaan hulluutta jättää Internet myyntikanavana hyödyntämättä, koska yli 60% Suomen koko väestöstä ostaa Internetistä jotain vähintään joka kolmas kuukausi.


Kaksi vuotta sitten tämä luku oli 49%. Voit huomata että kehitys on ollut huimaa ja voimme olettaa että kehitys tulee jatkumaan samansuuntaisena.


Ei kannata jäädä tuleen makaamaan ja huomata parin vuoden päästä päätä pudistellen, että olisi pitänyt toimia silloin.


Paras aika sukeltaa digitaaliseen maailmaan on nyt.

WordPress-kotisivut yritykselle

Miksi valita ylipäätään WordPress kotisivujesi julkaisualustaksi? Koska WordPress.org on maailman suosituin blogi- ja kotisivujulkaisualusta.

Mikä tarkoittaa että...

WordPress on helppokäyttöinen, täysin muokattavissa ja voit olla varma että siihen löytyy aina tukea ja apua.

Edellämainituista syistä rakennan kaikki kotisivut WordPress-julkaisualustalle.

Se antaa minulle mielenrauhan, koska voin olla varma, että sinun WordPress-kotisivuillasi tulee aina olemaan tuki saatavilla.

Markkinoilla on myös ilmaisia palveluita, joihin voit rakentaa kotisivut.

En kuitenkaan suosittele niitä, koska ilmaiset kotisivut ja kotisivupalvelut ovat usein puutteellisia ominaisuuksiltaan, eikä niitä voi muokata miten haluaa. Ja jos haluat lisäpalveluita, ne ovat lähes poikkeuksetta maksullisia ja tulevat loppupeleistä kallimmaaksi kuin WordPress-kotisivut.

Yrittäjälle tärkeintä on vakaus sekä jatkuvuus ja siksi suosittelen WordPressiä pk-yrityksille.

Ilmaisilla kotisivuilla saatat tulla toimeen vähän aikaa, mutta on melko - ei vaan lisää tähän sopiva kirosana - ärsyttävää huomata vuosien jälkeen, että ne eivät enää riitäkään tarpeisiisi. Nimimerkillä kokemusta on 🙂

WordPressiä käyttäessäsi omistat kaiken ja vain sinulla / yritykselläsi on pääsy tietoihin. Tämä mahdollistaa helpon jatkokehityksen, koska et ole sidottu mihinkään toiseen yritykseen tai palveluntarjoajaan.

WordPress-kotisivut ovat siis edullinen, varmin ja järkevin vaihtoehto pk-yrittäjille.

Mutta sitten asiaan... Tarvitset kotisivut yritykselle koska...

1. Kotisivut antavat sinulle uuden myyntikanavan

Mitkä tahansa kotisivut ei kuitenkaan takaa myynninlisäystä, vaan kotisivujen tekijän tulee tietää mitää tekee.

Elä valitse kotisivujen tekijää vain hinnan tai sivuston graafisen ilmeen perusteella, sillä silloin valinta saattaa mennä täysin metsään. Koska...

Yrityksen kotisivujen ensisijainen tehtävä on auttaa sinun asiakasta löytämään ratkaisu hänen pulmaansa mahdollisimman tehokkaasti, helposti ja nopeasti. 


Kotisivujen tarkoitus ei ole häiritä kaikenmaailman turhilla animaatiolla, kuvakaruselleilla jne. joista on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Graafinen ilme on vain yksi pieni osa-alue toimivissa kotisivuissa, eikä se ole lähelläkään kärkisijoja tärkeysjärjestyksessä.

Graafinen ilme ja design on kuitenkin tärkeä ottaa huomioon, sillä hyvin tehtynä se herättää luottamusta, helpottaa navigointia, saa vierailijat viipymään kauemmin sivustollasi, auttaa brändäyksessä ja parhaimmillaan jättää positiivisen muistijäljen vierailijalle.

Mutta loppupeleistä.... Asiakkaasi on kiinnostunut vain hänestä itsestään ja siitä miten sinä voit häntä auttaa.

Asiakastasi ei kiinnosta tittelisi, yrityksesi liiketoiminta, koulutuspäivät, saamasi palkinnot ja muu "turha krääsä" vaikka ne sinulle itsellesi ovatkin tärkeitä.

Tästä syystä kotisivut tulisi aina rakentaa asiakkaidesi näkökulmasta, ja jos valitset minut "kotisivutohtoriksesi ja -toveriksi" näin myös tehdään.

2. Helpotat asiakkaidesi elämää ja säästät omaa aikaasi

Kun kerrot asiakkaillesi kaiken oleellisen kotisivuilla, säästät asiakkaan hermoja sekä omaa aikaasi, koska sinun ei tarvitse vastailla triviaaleihin kysymyksiin ja roikkua puhelimessa.

Kotisivujen avulla voit automatisoida monia arkisia askareita ja helpottaa yrityksesi pyörittämistä.

Jos et myy Internetissä mitään, hommaa yrityksellesi vähintään infosivut.

Voit ajatella yrityksesi infosivuja superboostattuna käyntikorttina tai mainoksena, jonka tavoite on saada potentiaalinen asiakas kiinnostumaan palveluistasi ja ottamaan sinuun yhteyttä.

3. Maailma digitalisoituu eikä sitä voi estää - sen kanssa on elettävä

Joskus on vain järkevää muuttua maailman mukana ja yrittäjänä se on erittäin järkevää - ainakin minun mielestä.

Kun otat uusia teknologioita käyttöösi sinun ei tarvitse murehtia että putoaisit kelkasta, vaan sinulle avautuu uusia mahdollisuuksia joita et olisi muuten tullut koskaan ajatelleeksi.

Vuonna 2016 Suomessa tehtiin noin 30 miljoonaa hakua joka päivä Googlen maajohtajan Antti Järvisen mukaan.

4. 94% 16-74-vuotiaista suomalaisista on käyttänyt Internetiä viimeisen 3kk aikana

Lähes kaikki siis käyttävät Internetiä tiedon etsimiseen - kuten todennäköisesti sinäkin.

Jos et ole Internetissä = et ole olemassa suuren yleisön mielestä.

Hyvä muistaa! Vuonna 2018, suomalaisista 61 % osti jotain verkon kautta (vähintään joka kolmas kuukausi). Tämä suuntaus näyttää menevän vain ylöspäin joka vuosi. Luonnollisesti!

5. Saat lisää näkyvyyttä

Suurin osa ihmisistä etsii tietoa Internetistä ennen kuin tekevät ostopäätöksen.

Pelkästään sen vuoksi sinun yrityksesi kannattaa olla Internetissä ja ihmisten löydettävissä...

Koska mitä paremmin olet löydettävissä, sitä todennäköisemmin saat enemmän vierailijoita, yhteydenottoja ja uusia asiakkaita.

Puhelinluettelotkin haudattiin lopullisesti vuonna 2017, joten on entistä tärkeämpää, että yrityksesi näkyy ja löytyy Internetistä.

Kaikkien yrityksen tulisi olla nykypäivänä Internetissä. Kotisivut eivät ole kuluerä vaan sijoitus tulevaisuuteen. Oikein tehtynä kotisivut tuottavat sinulle rahat moninkertaisesti takaisin.

On myös lähes 100% varmaa, että kotisivujen merkitys tulee vain kasvamaan tulevaisuudessa.

6. Noin 30% asiakkaista ei harkitse ostavansa yritykseltä, jolla ei ole kotisivuja

Kotisivut ovat parhaimmillaan markkinointisi tärkein ja tuottavin voimavara - ihan vain siitä syystä, että elämme digitalisoituneessa maailmassa.

Ihmiset viettävät aikaansa Internetissä nykyään yli 20 tuntia viikossa ja käyttävät matkapuhelimia jopa parhaillaan - vai pitäisikö sanoa pahimmillaan - 5 tuntia päivässä.

Kuluttajat odottavat ja olettavat nykyään, että jokaisella yrityksellä tulee olla kotisivut.

Jos yritykselläsi ei ole kotisivuja, yritysesi koetaan helposti amatöörimäiseksi sekä epäluotettavaksi.

10 Asiaa jotka on hyvä tietää ennen kotisivujen perustamista

  • 1. Jos et tiedä mihin olet oikeasti ryhtymässä, älä ryhdy. Jos ajattelet että "nyt täytyy saada kotisivut, koska kaikki niin sanoo ja tuolla naapurin Marjallakin on". Tutkaile siis asiaa rauhassa lisää ennen ostopäätöstä... Sillä hutiloimalla tulee vain huteja!
  • 2. Hyvän ja toimivan kotisivun tekemiseen menee aikaa - minun ja sinun. Tämä on oiva tilaisuus tarkastella omaa yritystäsi tarkemmin, varaa siis kotisivuprojektille aikaa, jotta pääset parhaaseen lopputulokseen. Erinomaiseen alkuun pääset lataamalla ostajan oppaan, jonka avulla voit hahmottaa vähän missä yrityksesi menee. Oppaan lataaminen ei sidoa sinua mihinkään.
  • 3. Vaikka kotisivusi olisi erinomaiset, se ei yleensä pelkästään riitä.
  • 4. Lähes poikkeuksetta kannattaa laittaa rahaa markkinointiin, jotta saat kotisivusi tuottamaan ja saat niistä niiden todellisen hyödyn irti. Toki sinun ei ole pakko markkinoida sivujasi, mutta suosittelen sitä todella.
  • 5. Joudut varmasti päivittämään sivustoasi (lisää sisältöä, mahdollisia lisäosia, grafiikkaa jne.), joten varaa siihen budjettia.
  • 6. Kotisivusi ei tule pääsemään viikossa tai kuukaudessa hakukonesijoissa top 10 kärkeen vaikka se olisi kuinka hyvin hakukoneoptimoitu. (Ainoastaan, jos alallasi ei ole kilpailua, voit päästä jo viikossa top 10 sijalle esim. Googlessa).
  • 7. Jos et löydy top 10:stä millään hakusanalla, se tarkoittaa käytännössä sitä, ettei kukaan tule kotisivuillesi Googlen tai muiden hakukoneiden kautta.
  • 8. Pidä huolta tietoturvasta, sillä lähes kaikkia kotisivuja yritetään murtaa ja hakkeroida. Tarkista WordPressin ja lisäosien päivitykset vähintään kerran kuukaudessa. Ota varmuuskopio päivittäin tai vähintään kerran viikossa.
  • 9. Kotisivujen tulee olla optimoitu mobiililaitteille, koska nykyään suurin osa kotisivuille tulevasta liikenteestä tulee mobiililaitteita käyttävistä ihmisistä.
  • 10. Kotisivujen latautumisnopeuteen, turvallisuuteen ja moniin muihin seikkoihin vaikuttaa suuresti palveluntarjoaja, jonka servereille sivustosi luodaan.

Kun alat tuumailemaan ja haaveilemaan uusista kotisivuista, voit aloittaa suunnitteluprosessin miettimällä mikä sinua nykyään ärsyttää kotisivuissa joilla vierailet. 

Teen arvauksen...

Ensisijainen ärsytyksen aiheuttaja on se, ettet löydä haluamaasi tietoa helposti ja nopeasti?

Toisekseen sinua ärsyttää se, että sivusto latautuu hitaasti eikä toimi kunnolla?

Kenties arvaukseni osui ja upposi?

Todennäköisesti, koska nuo kaksi asiaa ovat tilastojen mukaan kaksi ärsyttävintä asiaa.

Molemmilla yllä mainituilla asioilla on suuri heikentävä vaikutus myyntiin - ja siitä ei varmasti tykkää kukaan yrittäjänä toimiva.

Pidä siis huoli, että sivustosi toimii sutjakkaasti ja että asiakas löytää sieltä haluamansa tiedon mahdollisimman helposti ja nopeasti.

BONUS: Erityisen tärkeää on myös miettiä mikä on kotisivujesi päätarkoitus - eli mikä on se aivan ehdoton ykkösjuttu mitä haluaisit kotisivuillesi löytävän vierailijan tekevän/tietävän.

Miksi valitsisit minut
"Yhden miehen mainion mainostoimiston"

Tyytyväisyystakuu

100% tyytyväisyystakuu. Tarkoittaa sitä, että teemme kaiken mistä sovimme. Jos näin ei tapahdu, maksan sinulle 100% rahat takaisin.

Ammattilainen

Ammennan oppini maailman parhailta, jotka tahkoavat kymmenien ja jopa satojen miljoonien tulosta sekä tieteellisistä artikkeleista. Konsultin retale voisi helposti kyniä sinulta 5000 euroa pelkistä samoista vinkeistä.

Tuki

Olen aina tukenasi ja autan sinut alkuun. Saat minulta tukea henkilökohtaisesti sekä oppaiden kera. Kysy minulta mitä vain ja avustan sinua ratkaisemaan ongelman.

Joustavuus

Katsotaan mikä on sinun kannalta paras ratkaisu ja edetään sen mukaan.

Hakukoneoptimointi

Teen sinulle avainsanojen kartoituksen ja varmistan kotisivujesi löydettävyyden Google, Bing ja Yandex -hakukoneissa.

WordPress

Kotisivut tehdään suositulle WordPress-alustalle, jotta voit olla varma että tukea ja apua löytyy nyt ja tulevaisuudessa.

Analytiikka

Google analyticsin avulla voit seurata kotisivuillesi ohjautuvaa liikennettä yksityiskohtaisesti.

Responsiivinen

Responsiiviset kotisivut tarkoittaa sitä, että kotisivusi ovat mobiiliystävälliset. Kotisivut näyttää hyvältä ja toimii kaikilla laitteilla.

WORDPRESS-KOTISIVUT HINNASTO (ALV 0%)

TULOKAS

1-3 sivun WordPress-kotisivut

970

Tulokas -paketin sisältö

  • Divi-teema (arvo €80-200 / sinulle ilmainen)
  • Ilmainen .com verkkotunnus
  • Sähköposti 1-3 kpl
  • Google-analytiikka
  • Responsiiviset sivut
  • Sähköpostilistan integrointi
  • Perushakukoneoptimointi
  • Peruslisäosien asennus
  • Opastus sivun käyttöön ja päivittämiseen
  • Henkilökohtaista palvelua 1-2 viikkoa

MESTARI

1-10 sivun WordPress-kotisivut

2110

Samat kuin Kisälli +

  • Thrive Themes (arvo €200-320 vuosi / sinulle €97 vuosi )
  • Verkkokauppa (Woocommerce)
  • Laajempi avainsana-analyysi
  • A/B-testaus 
  • Konversio-optimoinnin pikaopas
  • Chatbot (1 kk ilmaiseksi)
  • Henkilökohtaista palvelua 4-5 viikkoa
  • BONUS: 100 € arvoinen salainen bonus

KISÄLLI

1-5 sivun WordPress-kotisivut

1690

Samat kuin Tulokas +

  • Astra tai Elementor (arvo 50-1700€ / sinulle ilmainen)
  • Avainsana-analyysi ja raportti
  • Leadien keräys
  • Hakukoneoptimoinnin pikaopas
  • Henkilökohtaista palvelua 2-3 viikkoa

KUNKKU

Kun tarvitset jotain järeämpää ja haluat "nujertaa" kilpailijasi

alk. 2970

Samat kuin voitto kotiin + tämänkaltaisia mahdollisuuksia

  • Vanhojen kotisivujen siirto uudelle alustalle
  • Kilpailijoidesi analysointi
  • Myyntitunnelin rakentaminen
  • Sisällöntuotto
  • Mainoskampanjan luonti
  • Koulutukset
  • Räätälöidyt / projektikohtaiset tarpeet
  • Henkilökohtaista palvelua 1-12 kuukautta

Usko tai älä...

En tee tätä työtä vain ansaitakseni rahaa! Vaan haluan auttaa sinua ja suomalaisia pk-yrittäjiä saamaan parempia tuloksia.

Myynti, markkinointi, web design, konversio-optimointi ja psykologia ovat harrastuksiani. Ja mikäs sen parempaa, kuin muuttaa harrastus työksi ja auttaa siinä samalla muita - enpä tiedä 🙂

Siksi lupaankin sinulle 100% rahat takaisin tyytyväisyystakuun.

Shopify-verkkokauppojen osalla on mahdollista myös saada tulostakuu = jos en pysty nostamaan tulostasi, saat 100% rahat takaisin.

juha salmela kirja
>