WordPress-teema yritykselle tai ammattibloggaajalle

WordPress-teeman valitseminen yksi tärkeimpiä tehtäviäsi, kun aiot käyttää WordPressiä yrityksesi tai kotisivujesi alustana.

Ja ennen kuin hyppäämme katsomaan mikä minun mielestä on yksi parhaita ellei paras WordPress-teema - katsotaan hieman...

...Mitä sinun kannattaa tehdä/ottaa huomioon ennen kuin valitset WordPress-teeman? Sinun kannattaa...

  • Tehdä lista ominaisuuksista mitä tarvitset kotisivuillesi.
  • Testata teeman nopeus.
  • Testata teeman toimivuus ja responsiivisuus.
  • Tarkastaa onko teema yhteensopiva sinulle tärkeiden lisäosien kanssa.
  • Tarkastaa tukeeko teema hyvin kaikkia suosittuja Internet-selaimia.
  • Tarkastaa onko teema käännettävissä helposti suomenkielelle.
  • Tarkastaa onko teema hakukoneystävällinen.
  • Tarkastaa onko teemaan saatavilla tukea (asiakaspalvelu).
  • Tarkastaa kehitetäänkö tai päivitetäänkö teemaa tarpeeksi usein.
    Onko teeman ominaisuudet riittävät myös tulevaisuudessa – jos ja kun bisneksesi lähtee kasvamaan ja tarvitset monimutkaisempia toiminnallisuuksia.

Jos et löydä teemaa, jossa kaikki yllä olevat kohdat täyttyvät, kannattaa harkita sivurakentajan/teeman yhdistelmää – pelkän teeman sijaan.

Valmisteemojen huono puoli on se, etteivät ne useinkaan ole kovin hyvin muokattavissa ja ne ovat täten hyvin kankeita ja ankeita - kun pitäisi saada tehtyä jotain hieman erikoisempaa.

Siksi suosittelenkin käyttämään sivurakentajaa ”site builder”, koska se antaa paljon paremmat valmiudet tehdä juuri sellaisen nettisivun kuin haluat.

Oma ehdoton ja ylivoimainen suosikkini sivurakentajista on Thrive Architect – millä olenkin rakentanut lähes kaikki omat kotisivuni, kuten tämän jolla olet parhaillaan.

Muita varteenotettavia vaihtoehtoja ovat Divi ja Elementor.

Paras WordPress-teema | Thrive Themes

Thrive Themes ei ole siis itseasiassa niin sanottu perinteinen WordPress-teema, vaan...

... Thrive Themes tarjoaa sinulle kokonaisvaltaisen paketin – teeman, sivurakentajan ja lisäosat - jolla voit siivittää kotisivusi aivan uusiin ulottuvuuksiin.

Thrive Themes nojaa hyvin paljon konversio-optimointiin ja potentiaalisten asiakkaiden kalastamiseen.

Thrive Themes on täydellinen paketti sinulle, jos myyt kotisivujesi kautta jotain - kuten verkkokursseja tai palveluita - tai haluat kasvattaa sähköpostilistasi kokoa.

Voit käyttää Thrive Themesiä perinteistenkin WordPress-kotisivujen tekoon, mutta silloin suurin osa potentiaalista jää mitä todennäköisimmin käyttämättä.

Thrive Themes on mielestäni paras WordPress-teema yritykselle, ammattibloggarille tai ländäreiden (landing page) toteuttamiseen.

Miksi näin? Koska Thrive Themes:llä voit muun muassa:

1. Kerätä helposti liidejä (eli potentiaalisten asiakkaiden yhteistietoja).

2. A/B testata sivuja, jotta tiedät mitkä asiat nettisivuillasi toimii ja mitkä ei.

3. Tehdä kyselyitä ja oppia näin tuntemaan sivustollasi vierailevat paremmin.

4. Tarjota ainutlaatuisia tarjouksia, jotka ovat voimassa vain tietyn ajan.

5. Näyttää erilaisia tarjouksia sen mukaan mitä lukija on aikaisemmin tehnyt sivustollasi.

6. Palkita lukijakuntaasi erilaisin tavoin kommenttiosiossa.



Bonuksena on, että sinun ei tarvitse osata koodata hipan tipan tippaa välttämättä, koska voit käyttää visuaalista Thrive Architect sivurakentajaa - eli page builderia.

Miinuksena on, että jos englanninkieli ei taivu sinulta, kannattaa valita jokin muu teema. Kuten vaikkapa hyvin suosittu Divi -teema/sivurakentaja, josta löytyy tuki suomenkielelle.

Mitä kaikkea Thrive Themes pitää sisällään?

TUOTE

OMINAISUUS

HINTA

thrive leads

Kerää liidejä

thrive optimize

A/B-testaa sivuja

thrive headline optimizer

A/B-testaa otsikoita

thrive quiz builder

Luo kyselyitä

thrive ovation

Kerää testimoniaaleja

thrive comments

Tee kommentoinnista puoleensavetävää

thrive ultimatum

Aseta aikarajoituksia tarjouksille

thrive clever widgets

Personoi ja kohdista sisältöä

thrive apprentice

Luo oma kurssialusta

thrive theme builder

Teemarakentaja

thrive architect

Sivurakentaja

Thrive Leads | Kerää liidejä

Thrive Leads on lisäosa liidien, eli potentiaalisten asiakkaiden yhteystietojen keräämiseen.

Thrive Leadsillä voit lisätä sivustollesi erilaisia elementtejä – popupit, nauhat, liidimagneetit, sliderit - joiden avulla voit kerätä sähköpostiosoitteita.

Thrive Leads on mielestäni kaikista tärkein lisäosa Thrive Themes tuoteryhmässä, koska sähköpostien kerääminen on edelleen elintärkeää - ainakin jos haluat rakentaa tuottavan sivuston ja pitää yhteyttä lukijakuntaasti.

Erityisen hienoa on myös se, että Thrive Leads näyttää sinulle liidimagneettiesi statistiikat ja konversioprosentit, joten sinun ei tarvitse arvailla toimivatko ne vai eivät. Voit myös A/B-testata liidimagneetteja.

Thrive Optimize | A/B-testaa sivuja

A/B-testaus on aikaa vievää puuhaa, mutta se kannattaa ehdottomasti – etenkin, jos kotisivuillasi on paljon vierailijoita.

Thrive Optimize mahdollistaa sivujen A/B-testaamisen, jonka avulla voit nostaa konversioprosenttiasi – tekemällä pieniä hienosäätöjä ja parannuksia sivuillesi.

Thrive Optimize auttaa sinua testaamaan erilaisia ideoita toisiaan vastaan. Optimizen tuottaman datan myötä näet mikä ideoista/versioista toimii parhaiten.

Sivustosi tulisi saada minimissään noin 500 konversiota – mieluusti noin 1000 – kuukaudessa, jotta A/B-testauksesta olisi todella hyötyä.

Koska Suomessa on niin vähän väkeä, A/B-testauksesta ei ole monelle pk-yritykselle hyötyä. Koska, jos vierailijoita on vähän, ei tuloksista voi vetää juurikaan minkäänlaisia varmoja johtopäätöksiä ja A/B-testaus on täten vain ajanhukkaa useimmiten.

Kuitenkin...

A/B-testaus soveltuu erinomaisesti markkinointikampanjoiden kaveriksi tai yhden tuotteen/palvelun laskeutumissivuille. A/B-testauksella voit hyvinkin nostaa myyntiäsi 50 tai jopa 300%.

Headline Optimizer | A/B-testaa sivuja

Headline Optimizer – suomeksi Otsikoiden Optimoija – on juuri mitä sen nimi antaa olettaa.

Voit esimerkiksi antaa blogipostauksellesi 5 erilaista otsikkoa ja Headline Optimizer näyttää eri vierailijoille eri otsikkoversioita.

Lisäosa seuraa mikä otsikoistasi toimii parhaiten seuraamalla kunkin otsikon saamaa klikkausmäärää.

Seuraavaksi Headline Optimizer tiputtaa huonosti klikeissä pärjäävät otsikot automaattisesti pois ja jättää vain parhaiten toimivan otsikon jäljelle.

Thrive Quiz Builder | Luo kyselyitä WordPressissä

Quiz Builderillä voit luoda kyselyitä ja “tenttejä”, joiden avulla voit saada vierailijat viihtymään kauemmin sivuillasi ja oppia tuntemaan paremmin asiakas-/lukijakuntaasi.

Voit luoda kyselyitä helposti suoraan valmispohjista tai rakentaa itse aivan alusta asti.

Thrive Theme Builder | Rakenna oma WordPress-teema

Thrive Theme Builderillä voit rakentaa omalle teemallesi ulkoasun, eli sitä voisi kutsua aivan hyvin ”teemarakentajaksi”.

Theme Builder julkaistiin toukokuussa 2020 ja se tulee korvaamaan kaikki Thrive Themesin aikaisemmat teemat.

Päivitin (kesällä 2020) oman somestari.fi -sivustoni täysin uusiksi Theme Builderilla ja täytyy sanoa, että kotisivujen rakentaminen ei voisi enää paljoa helpommaksi muuttua. Theme Builder muutti täysin minun käsitykseni WordPress-teemoista.

Ja mikä hienointa, Thrive Theme Builder ei ole lisäosa, vaan se on oikea 'teema' jolla voit rakentaa teemoja!

Tiedän, kuulostaa todella omituiselta, mutta näin se on.

Theme Builderillä ei voi siis rakentaa sisältöä, vaan voit rakentaa sillä WordPress-teeman kehikon/raamit. Eli, sivuston sisältö rakennetaan Thrive Architect:lla ja layout Theme Builderillä.

Päivitetty:

06/11/2021

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Sinua saattaisi kiinnostaa myös:

LUE LISÄÄ
>