Huonoimmat logojen uudelleensuunnittelut ”älä ota mallia näistä”
Joskus logon suunnittelu menee vain täysin rusinaksi. Näistä muutamista huikean huonoista logoista voit ottaa mallia ja katsoa mitä sinun ei ainakaan kannata tehdä logoa suunnitellessasi.
01. GAP
Elettiin vuotta 2010 ja vaatekauppa Gap esitteli heidän uuden HULPPEAN HIENON logon. Ja kuinka sitten kävikään?
Noh, pieni yläkulmassa oleva sininen laatikko ei lämmittänyt yleisön mieltä. Sillä vain viikkoa myöhemmin Gap päätti ”yleisön pyynnöstä” palata käyttämään alkuperäistä logoaan. Oikea valinta!
02. SEATTLE’S BEST COFFEE
Parhaat logot ovat yleensä yksinkertaisia, tosin aina sekään ei pelasta logoa. Etenkin…kun näyttää siltä, että uuden logon on suunnittelut joku vielä maitohampaita omaava tyyppi tai parahin Chewbacca.
Tämä logon uudelleensuunnittelu on mennyt täysin metsään…synkkään rupisammakoita vilisevään pimeään korpimetsään. Kroaak Kroaak!
03. ANIMAL PLANET
Animal Planetin logon suunnittelijana on taidettu käyttää aivan ehtaa ja oikeaa orankia?
04. SUN RISE SUSHI
Tässä aurinko nousee kauniisti japanilaistyylisen talon takaa.
05. VERMONT PURE MAPLE SYRUP
Puhdasta vaahterasiirappia Vermontista…
06. KRAFT FOODS
Uh, mikä sekasotku. Onko tässä haettu ajatusta ”Maistamalla Kraftia suussasi räjähtää maalipurkki?”
Logossa on liian monta asiaa menossa. Suunnittelijana näyttää olevan joku, joka on vasta ensimmäistä kertaa avannut kuvankäsittelyohjelman elämässään. Sekava logo, ei jatkoon!
07. TGV
Viimeisenä – mutta ei vähäisimpänä – on ranskalaisen suurnopeusjunan logo, joka näyttää lähinnä ”kromatulta muovailuvahalta”. Täydellinen malliesimerkki siitä, millainen logon ei pidä olla.
Oma pikanen logoesimerkki
Jottei jäisi kovin karvas maku suuhun, on tässä pikainen oma tekele, jonka tekemiseen meni aikaa noin 3-4 tuntia suunnitteluineen.
Logossa olisi vielä hiottavaa, mutta koska kyseessä on näytekappale, niin pilkunviilaukseen en ryhtynyt.
ps. Kaipaako oma yrityksesi logo päivitystä tai kokonaan uuden? Käyhän toki peremmälle ja tutustu logopalveluihini.